Q-traject

Wil je de tevredenheid van je bezoeker verhogen? Wil je graag weten wat je bezoeker belangrijk vindt en waarom? Benieuwd hoe men een bezoek aan jouw organisatie ervaart?

Breng alles in kaart via het unieke Q-traject!

Het Q-traject is een kwaliteitstraject gericht op een grotere tevredenheid van de klant. Tijdens het traject staat de klant op elk moment centraal.

Wat? 

Tijdens een korte opleiding (3 halve dagen), stellen we scherp welke aspecten allemaal een impact hebben op de beleving van de bezoeker. Hoe ervaart de bezoeker een bezoek aan jouw organisatie? Wat is belangrijk en waarom? We reiken je praktische tools en meetinstrumenten aan om alles in kaart te brengen en de tevredenheid te meten.

Na de opleiding volgen er drie halve dagen individuele begeleiding door een coach bij jou in je organisatie en helemaal op maat. De coach komt langs, begeleidt, biedt hulp waar nodig en helpt je bij het klaarstomen van een groeiplan voor je organisatie. Dit groeiplan dien je in op het einde van het traject.

Bij positieve evaluatie van het ingediende groeiplan en een mystery visit* behaal je het Q-label. Na 3 jaar volgt een evaluatie met een nieuwe mystery visit*.

* bij sommige organisaties wordt dit vervangen door een professional visit

Voor wie?

Het Q-traject is toegankelijk voor toeristische organisaties in West-Vlaanderen. Meer bepaald: logies, restaurants, café's, infokantoren, bezoekerscentra, musea en attracties.
 

Waarom deelnemen?

  • Jezelf permanent in vraag stellen is gezond!
  • Het traject leg je samen af met je medewerkers. Ook voor hen is 1 dag opleiding voorzien in het traject. Nadien blijven zij betrokken bij het opstellen en uitvoeren van het groeiplan.
  • Tijdens het traject krijgen jullie de kans om deel te nemen aan een best practice bezoek door ons uitgezocht en georganiseerd.
  • In het traject is 1 mystery visit* bezoek aan je organisatie inbegrepen.
  • Deelname aan het traject biedt ook de mogelijkheid om gratis in te stappen in een permanent meetsysteem om de tevredenheid van je klanten te meten. Westtoer stelt zowel de enquêtes als de rapporten met verwerkte resultaten ter beschikking en staat ook in voor de verwerking ervan.
  • De individuele coaching door coaches met jarenlange ervaring in het werkveld is uniek en biedt een grote toegevoegde waarde ten opzichte van klassieke opleidingen rond kwaliteit en klantentevredenheid.
  • Mogelijkheid om deel te nemen aan exclusieve opleidingen, workshops, inspiratiesessies ... al dan niet op maat

* bij sommige organisaties wordt dit vervangen door een professional visit


Praktisch

Voor het volledige traject betaal je slechts éénmalig € 300 (incl. BTW)*. In deze prijs is de opleiding van 1 leidinggevende én 5 medewerkers inbegrepen. Ook alle andere onderdelen (individuele coaching, mystery visits, lesmateriaal en best practices) zijn in deze prijs inbegrepen. Na positieve evaluatie van het ingediende groeiplan en een mystery visit behaal je het Q-label. Vanaf dan kan je jaarlijks gratis deelnemen aan verschillende opleidingen, workshops, inspiratiesessies ... om je kwaliteit verder op peil te houden.

De totale doorlooptijd van het traject is 9 maand. Het huidige traject dat voorjaar '19 van start ging loopt tot maart 2020.

* Leden van Horeca Vlaanderen, Recread en kleinschalig logies genieten een extra korting van € 100. Westtoer investeert in de kwaliteit van het toeristisch ondernemerschap in de provincie. De werkelijke kostprijs van het basistraject bedraagt € 2000.


Schrijf je in

Vragen?

Contacteer Evelien Decoster via evelien.decoster@westtoer.be of op het nummer 050/30 55 57 als je een logies of recazaak hebt.
Contacteer Annelies Gobert via annelies.gobert@westtoer.be of op het nummer 050/30 55 53 als je verantwoordelijk bent voor een infokantoor, bezoekerscentrum, museum of attractie.