#welkomterug

#welkomterug

Bijna 1 maand nu, is de toeristische sector opnieuw actief. Onder de merknaam ‘Vlaanderen Vakantieland’ engageerden alle partners – de provincies, de kunststeden, Toerisme Vlaanderen en Logeren in Vlaanderen – zich om de relance van onze sector volop op gang te brengen.

De minister gaf de aftrap tijdens een persconferentie op 5 juni. Vanaf 6 juni startte een grootschalige campagne.  In verschillende fases zal 'Vlaanderen Vakantieland' promotie maken voor het geweldige aanbod via de grote tv-zenders, outdoor affichage, online en de social mediakanalen.
Bekijk hier de TV spot.

De eerste fase van de #wehebbenjulliegemist, #welkomterug-campagne van Vlaanderen Vakantieland ging niet onopgemerkt voorbij.  Jullie sprongen massaal mee op de kar. Samen zorgden we voor een golf aan sympathie, maar nog belangrijker: voor een stroom aan inspiratie voor vakanties in eigen land.
 

En de eerste signalen zijn positief

  • We zien enorm veel positieve interactie op de inspiratie-artikels die we posten via onze social kanalen.
  • Het onderzoek naar boekingsintenties van Toerisme Vlaanderen geeft eerste voorzichtige positieve geluiden: in delen van het land, komen de boekingen langzaam maar zeker weer op gang.
  • Het bezoekersaantal op vlaanderenvakantieland.be stijgt dagelijks in rechte lijn.

Deze zomer halen de partners van Vlaanderen Vakantieland – de provincies, de kunststeden en Toerisme Vlaanderen – nog meer uit de kast. Élke Vlaming wordt warm gemaakt voor een vakantie in eigen land.  Het bekendmaken van het volledige aanbod, prikkelen om te boeken, blijft altijd onze doelstelling.

Wat gaan we deze zomer doen?

Volop campagne voeren!

  • Er zullen een hele zomer lang spotjes te zien zijn op Eén en VTM – altijd op woensdag, donderdag en vrijdag.  Exclusieve preview voor jullie vlavakmateriaal – Bekijk hier de TV spot
  • Op radio is Vlaanderen Vakantieland een hele zomer lang aanwezig op Radio 1, Studio Brussel en Radio 2.  
  • Elke dag posten we nieuwe interessante content op vlaanderenvakantieland.be en op de social kanalen. 
  • We zullen aanwezig zijn op gva.be, nieuwsblad.be, standaard.be en hbvl.be met advertenties. 
  • Elke week krijgt ons trouw publiek inspiratie in z’n mailbox.
  • En natuurlijk doen we er op elk vlak alles aan om goed te scoren in de Google zoekresultaten – hét startpunt voor al wie reisplannen maakt.
  • Dat en nog veel meer…

Daarnaast werken we samen met een heel aantal interessante partners.

  • Vanaf 1 juli zien jullie Vlaanderen Vakantieland dagelijks opduiken in De Stoel – net na het journaal op Eén.  Elke dag komt er een nieuwe locatie aan bod.  Wie De Stoel vindt, krijgt een Vlaanderen Vakantiecheque.
  • Op Radio 2, horen jullie dagelijks een reportage van 2 ladybike-reporters die met een e-bike door heel Vlaanderen trekken.  In samenwerking met Vlaanderen Vakantieland.
  • ‘Toerist in Eigen Land’ is een actie van De Standaard waarbij iedereen 3 tickets voor een museumbezoek kan downloaden. Vlaanderen Vakantieland nodigt iedereen uit om nadien zalig te blijven logeren in de buurt.
  • Klara neemt Vlaanderen Vakantieland vanaf 10/07 mee in de promotie rond ‘Kunst op de kaart’: 5 fietsroutes langs de mooiste kunst.  En onderweg overnachten natuurlijk.
  • Vive La Vie – het nieuwe programma van Karl Vannieuwenkerke op Eén, strijkt dagelijks neer op een mooie locatie in… Vlaanderen Vakantieland.
  • Met Vlaanderen Fietsland hebben we een toffe wedstrijd opgezet, waarbij iedereen die fietst én logeert beloond wordt.

En in Wallonië:

  • Is het merk ‘Destination Flandre’ en de website destinationflandre.be inmiddels operationeel.
  • Die website vullen we op regelmatige basis met inspiratie voor de Waalse markt.
  • Samen met RTL en Bel RTL, maakt Christophe Deborsu vanaf juli wekelijks een reportage over Vlaanderen als bestemming in elke Vlaamse provincie, en in de Kunststeden.
  • Campagne voeren we daar onder meer via de social kanalen en samen met Le Soir.

Alles samen willen we zo een boost geven aan het toerisme in Vlaanderen deze zomer:  Vlaanderen Vakantieland of Destination Flandre, je zal er niet langs of omheen kunnen!

En wat kun jij doen?

1. Laat van je horen op jouw social kanalen. Gebruik steeds #vlaanderenvakantieland en #welkomhier

2. Deel, tag of like daarnaast gerust al onze content op de Facebookpagina van Vlaanderen Vakantieland: hoe meer interactie, hoe meer mensen we kunnen warm maken!

3. Doe dit allemaal een héle zomer lang!

 

Het wordt een andere zomer maar daarom niet minder prachtig.  Laten we dit moment aangrijpen om heel Vlaanderen z'n eigen land te laten ontdekken!

Door de coronacrisis kunnen openingsuren en dienstregelingen afwijken. Contacteer bij twijfel best de ondernemer zelf.
Ga je momenteel wat vaker op stap in eigen land? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks leuke tips voor recreatieve uitstappen in West-Vlaanderen!

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF